Instrukcja zgłaszania błędnego zaczernienia białej plamy
1. Wejdź na stronę internetową: internet.gov.pl.

2. Zaloguj się do Panelu obywatela.

3. Nastąpi przekierowanie do okna autoryzacji obywatelskiej, jest to konieczne do dokonania formalnego zgłoszenia. Jeżeli zgłaszający nie posiada profilu zaufanego, to może skorzystać z mObywatela, lub bankowości elektronicznej. Logowanie umożliwi dokonanie skutecznego zgłoszenia.

4. Po skutecznym zalogowaniu należy kliknąć z menu: „Mapa”.

5. Należy wpisać w wyszukiwarkę miejscowość, następnie wprowadzić znak “przecinek” i podać nazwę ulicy z numerem. Następnie nacisnąć lupę wyszukiwarki.

6. Teraz należy wybrać właściwy adres z rozwiniętej listy.

7. Teraz proszę nacisnąć kółko na właściwym budynku, kolor kółka nie ma znaczenia.

8. W polu po lewej stronie pojawi się m.in. przycisk “Zweryfikuj dane” należy go przycisnąć.

9. Teraz należy zaznaczyć, niepoprawność danych.

10. Z pola “Czego dotyczy weryfikacja danych” wybieramy „niepoprawna informacja o dostępie do internetu”.

11. Teraz należy wybrać operatorów, których wpisy nie są zgodne z rzeczywistością, czyli takich, którzy mimo wpisu nie świadczą usługi światłowodowego internetu na tym adresie. Następnie w polu „Komentarz” należy wpisać:
„Zgłaszam brak internetu światłowodowego w mojej lokalizacji, proszę o nadanie statusu Białej Plamy na mój adres, żeby operator mógł skorzystać z inwestycji w ramach KPO4”.
Następnie należy wypełnić pola, adres „e-mail” i „telefon” oraz zaznaczyć oświadczenie.
Teraz wystarczy już tylko przycisnąć przycisk „Zgłoś”.
